Tuesday 24 March 2015

Rekonstrukce pánských pruhovaných nohavic

Pruhované nohavice dospěly k závěru! Jako první pokus jsem zvolila metodu sešívání z pruhů látky (více zde), ačkoli si nejsem jistá její "správností". Nutno zmínit, že střih a pruhy jsou dílem mého milovaného švagra :)
Velmi brzy se mi vyjasnilo, proč asi jsou pruhy na vyobrazeních nohavic šikmo - ať už jsou vyráběny jakoukoli technikou. Pohodlný a upnutý střih lze zhotovit jenom při stříhání nohavice nakoso, i když to zabere mnohem více látky, a pokud je látka pruhovaná (nezáleží jestli v útku nebo v osnově), pak vždy vyjdou pruhy šikmo. Při technice sešívání z pruhů vznikne stejná situace, pruhy se kvůli úspoře látky stříhají po útku (nebo osnově) a pak se položí šikmo kvůli pružnosti.
Problém při tomto sešívání je velké množství švů, které vzniknou. Snažila jsem se je tedy co nejvíce zploštit a přišívala okraje látky zapošívacím stehem- V tloušťce látky ale steh není na líci vidět viz obr. 2.
Překvapením pro mě byl zadní šev, kdy logicky pruhy nemůžou navazovat, protože jsou střiženy pod jiným úhlem. Ale to mi do poslední chvíle vůbec nedošlo. Nakonec to nevypadá až tak špatně, v té změti pruhů to při nošení a pohybu nebude znatelné.
1. nastříhané pruhy látky
2. způsob šití plochých švů
3. tkanice na uvázání
4. zadní šev nohavice

No comments:

Post a Comment